Itt a beígért folytatása a vörös rózsa színes ceruzákkal való elkészítésének. 🙂
6., Most kezdi felvenni a rózsa a formáját. Most kell, hogy felvigyünk rá némi sötétebb tónust is, ehhez használjunk most feketét. A referenciaképen láthatóak sötét erezetet is, ezeket kövessük a rajzunkon. Figyeljünk rá, hogy megtartsuk a világos részeket!
7., Folytassuk a színek rétegeinek felvitelét. Ehhez használjuk a Prismacolor PC924-es Crimson Red-jének (pirosas narancs) és egy kevés PC922 Poppy red (ami egy fehér, piros, narancs és sárga keveréke) keverékét a szirmok szélei felé haladva. Kis körkörös mozdulatokkal vigyük fel a színeket, ezzel felkapjuk az alsó rétegek színeit is, így egy egyenletes felületet kapunk.
Ha más piros, narancs vagy egyéb színt is használsz – attól függően, hogy milyen hatást szeretnél elérni – segít, hogy ne fáradjon el a szem, így a színek olyan gazdagnak látszanak, amennyire csak lehetséges.
8., Vannak igen mély és sötét területek is a rózsán, ezért folytassuk a rétegezést. Hogy változatosságot és hűvösséget vigyünk bele, használjunk PC933 Violet Blue-t (kék fehérrel világosítva) és PC901 Indigo Blue-t (tiszta kék).
Először csak halványan árnyaljunk, haladjunk területről területre, először az egyik ceruzával, majd menjünk át rajta a másikkal is. Kövessük a képen látható színezést.
9., A rétegezés végezzük el minden szirmon, először a sötét területekre vigyük fel a piros réteget, majd haladjunk kifelé a szirmok széleihez. A szirmok széleinél használjuk a pirosat a colorless blender-rel együtt, hogy megtartsuk annak tisztaságát és ragyogását. Ha egy kicsit fakóvá, koszossá válik egyes részeken, ott használhatunk egy kevés rózsaszínt vagy fehéret.
Egyes részeken, ahol a referenciaképen a legvilágosabb, ill. ahova a fény esik, ott radírral szedjük ki egy kicsit a színt és adjunk hozzá egy kis fehéret a jobb kontrasztért.
Ha virág feje készen van, akkor áttérhetünk a levelekre és a szárra. Ehhez használjunk egy alaprétegnek PC946 Dark brown-t (ez egy sötét bara, ami egyébként a piros, sárga és fekete keveréke) és PC909 Dark Green-t (ez egy sötét zöld, ami a sárga, kék és fekete keveréke).
10., A végső rajz egy kissé sötétebb, mint az ahogyan az a képen látszik, de még mindig kissé világosabb, mint a referenciakép. Erősebb rétegezése a lilának és feketének egy sűrűbb sötét tónust eredményez, de talán még hozzáadhatnánk némi sötétebb meleg bíbort és burgundi színt is, hogy tökéletesebb egyezést érjünk el.
A rajz befejezéséhez már csak a szárat és a leveleket kell befejezni és némi árnyékot adni hozzá. Hasonlóan az eddigiekhez, rétegezzük a tónusokat, először világosat majd több alap színt adjunk hozzá. Ehhez használjunk Sötét barnát, PC912 Apple green-t (narancs, sárga és zöld keveréke) és PC1034 Goldenrod-ot (fehér, piros, sárga és fekete keveréke), majd végül PC908 Dark Green-nel (sötét zöld) fejezzük be a leveleket és a szárt.
A virág körüli árnyékokkal megteremthetjük a felszín hatását, amin a virág pihen. Az árnyékolást vízszintesen csináljuk, hogy a felület vízszintesnek hasson. Először Colorless blender-rel menjünk át ezeken a területeken, majd utána árnyékoljunk feketével, ezzel megőrizhetjük az árnyék simaságát. Használhatunk még radírt is, hogy finomítsunk rajta.
A rajzolás már jól megy, de a színek világában még eltévedsz? -> Színes tanfolyam
Vélemény, hozzászólás?