Korábban már volt szó az egypontos perspektíváról, most tovább megyünk ebben a témában és a két pontos perspektíva következik.
Ha egy bármely tárgyra irányuló figyelmünket kimozdítjuk az egyenes nézőpontból, akkor egy új távlatpontot ismerhetünk meg. Egy kocka esetében a két látható oldalfelület egy-egy különböző pontban tűnik el, ezért is hívjuk kétpontos perspektívának.
Ahogy az ábrán látható, ez a két távlatpont ugyanazon a horizontvonalon fekszik, ez a horizontvonal pedig megegyezik a néző szemmagasságával.
Úgy mint korábban az egypontos perspektívánál, itt is megszerkeszthetjük a perspektivikus kockáinkat, így ezeket a négyzeteket később felhasználhatjuk majd, ha például fekvő alakot szeretnénk elhelyezni. Ha egyszer megcsináltuk ezt a feladatot, akkor később nem kell már megrajzolni ezeket a négyzeteket,mikor fekvő alakot akarunk rajzolni, mert az elv az ami fontos, és arra emlékezni fogunk.
1., A fenti kockából kiindulva húzzuk meg a felső oldal sarkaiból az átlókat, hogy megtaláljuk a középpontot (ez az X). Ebből az X pontból húzzunk vonalat a TP2 felé, hogy megkapjuk a jobb felső szélt (A). Majd húzzunk egy vonalat az A ponton át a közeli sarokból a kocka bal felső sarkából tervezett távlati vonalba (B).
2., Megszerkeszthetjük a következő perspektivikus kockát a B pontból. Az előzőleg ismertetett módon a TP (távlati pontok) felé végtelen számú kockát készíthetünk. Ami fontos, hogy a széleknek függőlegesnek kell lenniük.
3., A másik távlati pont felé haladva ugyanezt az elvet követve egy másik kockát szerkeszthetünk, ami egy újabb kockasor első darabja lesz. Ha elkészítjük ezt a kétszer 4 kockából álló sort, akkor egy hosszú, alacsony épülethez hasonló formát kapunk. Ezt használhatjuk fel fekvő alak ábrázolásakor.
Találtam egy jó kis videót a kétpontos perspektíváról:
Ugye milyen jó lenne megtanulni rajzolni a nulláról gyorsan, előképzettség nélkül és egyszerűen? -> Online Rajztanfolyam
Vélemény, hozzászólás?